tisdag 28 januari 2014

Sockar till nyfödd

Jag kortade av minsta storleken på ett par raggsockar så de kan passa till nyfödd.

På senaste tiden har jag blivit så sjukt sugen på stickning! Inte för att jag egentligen tappat suget, men det har varit dåligt med tid. Det har varit jul, vi renoverar och bebis beräknas komma om 15 dagar. Det har helt enkelt inte varit möjligt att gå "all in" på stickfronten.
MEN nu är jag så sugen på nya projekt! I natt när jag inte kunde sova så funderade jag på vad jag har för garn, vad som ligger i min ravelry-kö och vad jag är sugen på att sticka!!!

Just nu håller jag på med monteringen av bebis koftan som jag stickade klart för ett Bra tag sen(!) och min Peggy Sue har bara knäppkanterna kvar.
Alltså kan jag med gott samvete starta upp ett par projekt till. Tror det blir en Owl-tröja och en sjal. =)

Jag är även Väldigt sugen på att gå med i Stickameras "Hemlis"!
Precis vad jag längtat efter / sett fram emot / behöver. =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar